FIGHTSMILE

HAKUNA MATATA

MITT LIV INNAN JAG FICK REUMATISM.

Kategori:

Ja, innan jag fick min diagnos så levde jag ett helt normalt liv. Jag spelade fotboll (började när jag var 6år) och körde friidrott. I friidrott tävlade jag i längdhopp, kula, 60m och 80m. Första gången jag tävlade i kula vann jag :D Kom nästan alldid 3a i längdhopp och 60m och 2a i 80m. Kom ju på andra platser också men ofta kunde det se ut sådär. Fotbollen då ? Jo, jag började när jag var 6år, nästan alla i min klass var med i laget och vi åkte på läger och hade skit kul ! Vi vann och förlorade, jag är jätte dålig förlorare. Man fick sina smällar och stämplar och allt. Jag spelade oftast på "topp" men för 2år sen började jag som "mittmitt", det var för jag orkade springa upp när bollen var uppe och ner när den var nere. Det var skit jobbigt att vara mittmitt men det var kul också såklart. Varför slutade jag ? Ja, det är frågan, varför slutade jag ? Jag slutade först med friidrotten för jag kände att jag ville satsa på något annat. Sen slutade jag med fotbollen för att det vart för mycket träningar och läxor i skolan och massor med läkarbesök hos Reumatologen. Ridningen kommer jag aldrig lämna, inte som det ser ut nu iaf ! Jag saknar fotbollen ngt enormt men jag hinner inte och kan inte spela. Jag slapp allt ! Alla mediciner, sprutor, tabletter... Alla läkarbesök... ALLT ! Jag kunde göra vad jag ville, det jag brann för, nu kan jag bara en sak, rida.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: