FIGHTSMILE

HAKUNA MATATA

PEOPLE.

Kategori:

Stör mig verkligen på folk som tror dom vet exakt allt om barnreumatism.. dom vet inget, visst okej dom vet att man har ont hela tiden men gå fan inte och sprid rykten att man fejkar sin smärta. Mitt liv är som alla andras bara att jag kanske inte orkar lika mycket. Innan jag fick barnreumatism va jag precis som du, du och du.. döm ingen!! Det är inte bara att det gör ont hela tiden som vissa tror är en big deal.. det är mycket mer än så.. psykiskt!! Jag hatar sprutor mest av allt i världen och har alltid gjort, tänk er då att ta en spruta i benet en gång i veckan och man har sån ångest inför helgen eftersom då vet man vad som kommer ske.. jag gråter nästan varje dag och ställer samma fråga till mig själv "varför fick just jag reumatism" ingen vet det svaret. Vissa tror jag skolkar också eftersom jag är borta så mycket... man är borta mycket och jag har aldrig skolkat i mitt liv! Det är läkarbesök nästan varje vecka och så är det.. jag är borta så mycket från skolan så jag längtar tills jag kommer tillbaka, vissa tycker jag är störd men då kan dom ju vara på sjukhuset lika mycket som jag så får vi se hur mycket dom längtarvtill skolan sen.
Så sluta och sprida rykten och tro att man får mer "uppmärksamhet" för man är sjuk.. det får man inte.
Och för det sista stör jag mig på folk som går och skryter om att dom har så "himla" ont just där eller där som om det e typ coolt att ha det eller ? Visst dom kanske har ont men folk som skojjar om sånt det gillar jag inte, det är inget jävla skämt, det sårar... så nu vet ni hur sanningen är i min värld!
Det är just därför det är så skönt att jag har träffat en sån person som Olivia.. vi förstår varandra eftersom vi har det lika, tur att jag har henne och fler personer som förstår hur det är men Olivia som betyder mest!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: