FIGHTSMILE

HAKUNA MATATA

MITT 2012.

Kategori:

Tänkte berätta lite om mitt 2012.

Januari: Jag kunde inte gå. Jag hade jätte ont. Vi fick remiss till Reumatologen och dom sa att jag kanske hade Reumatism men dom visste inte helt säkert. Dom trodde jag hade Artros först. Jag var borta jätte mycket från skolan och missade sjukt mkt.
Februari: Den 6 februari 2012 fick jag min diagnos, BarnReumatism. Jag började gå på utredning och fick kortisontabletter så jag kunde gå. Berättade för alla i klassen vad som hade hänt och dom frågade och jag svarade och så. Jag kommer ihpg det så väl, jag såg allas blickar på mig och det kändes som om dom förstog. Dom höll upp dörrar när jag mådde dåligt och pratade med mig och frågade varje dag hur det var.
Mars: Den 1 mars sövdes jag för första gången i mitt liv och fick 38 kortisonsprutor. Jag gick fortfarande på utredning om vilka mediciner jag skulle ha.
April: I april fick jag min spruta Enbrel och jag tog den själv i början men nu rör jag den inte ens, kan inte ens se på den! Jag fick Methotrexate. Jag mådde bättre och bättre. Folk i skolan frågade om jag var frisk nu. Men det var jag ju inte, jag hade bara fått bra mediciner.
Maj: Vad jag kommer ihåg från maj var att min läkare sa att jag skulle åka till spanien på Rehab-resa i 3 veckor. Jag sökte såklart.
Juni: Jag kom med på resan. Jag missade skolavslutningen men det var det värt! JAG HAR ALDRIG MÅTT SÅ BRA I HELA MITT LIV SOM JAG GJORDE DOM DÄR 3 VECKORNA. Jag träffade dom finaste människorna på jorden!!!
Juli: Jag drog till Mallorca med Mamna och Magnus. I värmen mpr man bra som Reumatiker ska jag säga er! Jag fyllde 13år också, när vi va i Mallorca.
Augusti: Åkte jag på ett sommarläger på Barnens Ö med andra som har Reumatism. Det var jätte kul att lära känna många fler med samma problem, jag träffar folk från båda ställena oxå. Dom glömmer man aldrig!
September: Det var en bra månad, det e iaf det jag kommer ihåg.
Oktober: Rullade på som vanligt bara.
November: Började bli lite kallare, så fick lite mer ont då.
December: Kallt och ganska ont.
Vant mig med allt nu, alla tabletter och sprutor m.m!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: