FIGHTSMILE

HAKUNA MATATA

OM MITT LIV.

Kategori:

Hej!
 
Jag bloggar om mitt liv med min sköthäst Karlik "Kalle" och om mitt liv med BarnReumatism.
Jag fick diagnosen den 6/2 så jag har inte haft det så länge men vet redan allt om sjukdomen.
Nu ska jag berätta hur allt började.

För ca 3år sedan så fick jag ont i min höft och läkarna sa att det var SnappingHipp och det är en överrörlig höft där senan hoppar över höftkulan och det smäller. Sen fick jag ont i mina knän och läkarna sa att det var Schlatter så jag skaffade knäskydd. Jag fick ont i hälarna och skaffade hälinlägg i skorna. Jag fick dåligt imunförsvar och var ofta jätte sjuk så jag var hemma från skolan mycket. Jag fick mer och mer ont men visste inte vad det berodde på så vi tog prover på prover och det slutade med diagnosen BarnReumatism.
Under dessa år spelade jag fotboll, gick på friidrott och ridning men slutade med friidrotten och höll på ett tag med fotbollen och ridningen men när jag fick diagnosen så slutade jag på fotbollen också men ridningen kommer jag aldrig släppa taget om för det finn inne i mitt hjärta.
Det där var en lång historia som jag gjorde kort.

Just nu tar/äter jag mediciner som heter Metotrexate som jag äter och tar en spruta som heter Enbrel i benet 1 gång i veckan.

Om ni undrar något mer kan ni bara fråga mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: